• Jens-Kristian Lütken (V), medlem af BR
  • Debat

Bilisterne skal ikke betale By & Havns gæld

jens kristian luetkenPå mødet i Borgerrepræsentationen på torsdag 22. juni stiller vi et forslag om billigere parkering for beboerne i Ørestad. Jeg håber, at resten af politikerne på rådhuset vil være med til at droppe de urimelige priser på parkering i Ørestad, for det giver ikke nogen mening, at beboerne i Ørestad skal betale 16 gange så meget for en parkeringsplads som beboerne i resten af kommunen

For mange mennesker er ejerskab af en bil den eneste måde til at få dagligdag og familielivet til at hænge sammen. Det kan ikke passe, at blot fordi man bor i Ørestad, så bliver man ramt af en ekstraskat på parkering. 

I øjeblikket tjener By & Havn styrtende på indtægter fra parkering i Ørestad og Nordhavn. I 2015 lagde beboere med bil ca. 40 mio. kr. og i 2019 forventes dette beløb at vokse til 70 mio. kr. På den måde er beboerne med til at betale for byudvikling og infrastruktur i andre dele af København, og jeg har svært ved at se, hvordan overborgmester Frank Jensen (S) kan blive ved med at forsvare denne usolidariske ordning.

Det er ikke i orden at misbruge parkeringsordningen i Ørestad som det sker nu, og jeg håber derfor, at vi kan få socialdemokraternes støtte til at finde en anden og mere retfærdig måde at betale By & Havns gæld på.

parkering

• Oprettet den .
  • Sidst opdateret den .
  • Læst: 3354

ØRESTAD AVIS | C/O BYDELSAVISERNE | ARNE JACOBSENS ALLE 15,1. | DK 2301 ØRESTAD |
TEL: +45 31 15 30 40 | MAIL: info(at)oravis.dk